Aktive projekter

Her kan du se projekter, aktiviteter og arrangementer, som vi i øjeblikket søger frivillige, medlemmer og deltagere til.

Skal du være en del af delegationen til Hybridfolkemødet?

I år vælter Radikal Ungdom Folkemødet (på afstand)!

Hybridfolkemødet afholdes på Bergthorasgade 15 d. 17. middag – 19. juni aften. Mere præcist start- og sluttidspunkt kommer, når programmet er færdigt. I år har vi valgt at samle en delegation som mødes fysisk i København, og der er 18 pladser, man kan søge om. Det bliver ikke nøjagtig det samme som det folkemøde, I kender, men det bliver med lignende oplæg, events og partiledertaler fra Folkemødet på storskærm, tværpolitiske arrangementer og debatter, work shops rundt omkring i København og en stemning, der kommer til at matche det, I kender fra folkemødet.

Hvad kræves der af dig som deltager?
Som en del af RUs delegation kræver vi, at du deltager i de obligatoriske arrangementer som Radikal Ungdom arrangerer i løbet af de 3 dage rundt omkring i København. Programmet bliver ikke tætpakket, og der vil både være plads til at opleve København after dark samt tage en morgendukkert i Bryggen. Ud over det planlagte program bliver alle i delegationen delt ind i grupper af 5, som hver får til opgave at lave ét event i løbet af de 3 dage. Det kan være alt fra noget social-minglen, quizzer til paneldebat - I bestemmer fuldstændig selv i gruppen og behøver ikke bruge lang tid på det, men I får medinddragelse og mulighed for at forme jeres eget folkemøde.

Praktisk info
Det koster 160 kr. at deltage. Det dækker transport t/r til B15 og mad i løbet af de 3 dage. Derudover vil vi hjælpe til med at finde, så alle har et sted at overnatte.

Sådan søger du
Alle medlemmer kan søge om at komme med Radikal Ungdom på “Folkemødet”, og som noget nyt, vil vi gerne bede dig om at anonymisere din ansøgninger i en hvis grad, så den ikke indeholder information som navn og evt. post i RU-regi. Vi ønsker at samle en delegation, som er en kombination af nye og ældre medlemmer, så derfor må du gerne notere, om du har været medlem i mere eller mindre end 2 år. For at blive taget i betragtning skal du sende en motiveret ansøgning til ru@radikalungdom.dk. Vores generalsekretær Mikkel vil være den der sørger for, at jeres ansøgning efterfølgende kan kobles sammen med jeres navn. Ansøgningerne bliver læst og vurderet af arrangørerne Mette Kildegaard og Nikolaj Carstens.

I ansøgningen bør du lægge vægt på, hvad du kan bidrage med til delegationen samt eventuelt hvad du forventer at få ud af Folkemødet. Du kan eksempelvis komme med forslag til arrangementer, som du godt kunne tænke dig at lave eller skrive, hvad du ser mest frem til. Er du helt på bar bund, kan du finde Mettes allerførste RU ansøgning på R U Connected? for inspiration.

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at stille dem til mette@radikalungdom.dk. Ingen spørgsmål er for store eller små!

Deadline er onsdag d. 26. maj kl. 15.00.

Søges! Frivillige til HB4

Er din sommerferie blevet aflyst? Savner du lange møder og pulverkaffe? Opvask og storkøkkenmadlavning? Gode mennesker, god samtale og en undskyldning for at komme ud af huset? Så skal du da være en af de 3-5 frivillige vi leder efter til køkkenet til HB4 d. 29-30/5 i Farum Hvad går det ud på?

Vi tilbyder rejserefusion til 3-5 RU’ere, der gider give vores gode værtsforeninger en hånd i køkkenet. Du skal tage nogle vagter i køkkenet/baren etc. på lige fod med lokalforeningernes medlemmer, men derimellem er du velkommen til at deltage i mødet, og så har du selvfølgelig chancen for at drikke en kold øl sammen en masse gode mennesker lørdag aften.

Vi opfordrer generelt folk, der ikke har stemmeret eller skal stå i køkkenet, til at blive væk så vi kan holde os under 50 mennesker, så det her er din chance, hvis du har gået og savnet HB!

Er det noget for dig?
Så send en mail med 5-10 linjer om hvorfor vi skal vælge dig, til hovedbestyrelsesformandsskabet på hb@radikalungdom.dk

Der er deadline for ansøgning den 22/5 kl. 11.59

Baransvarlig til LM

Årets begivenhed står for døren - Radikal Ungdoms Landsmøde! Baren™ er selvfølgelig en fast bestanddel af ethvert landsmøde. Derfor søger vi efter en baransvarlig til at bestyre baren til Landsmødet.

Hvad går det ud på?
Som baransvarlig skal man - i samspil med de landsmødeansvarlige og landskassereren – have overblik over barens budget samt lægge en indkøbsplan. Inden landsmødet skal der også findes et samlet barhold, der forventes at bestå af 8-10 personer. På selve landsmødet sørger den baransvarlige for at lede arbejdet bag baren, eksempelvis ved at lave planer for, hvem der bemander den hvornår og så videre.

Praktisk info
Hvornår? Indkøb skal planlægges på forhånd, og desuden forventes du at være til stede under hele landsmødet, der finder sted fra fredag d. 13. august til søndag d. 15. august.

Hvor? Landsmødet afholdes på Skægkærskolen, Sindingvej 15, 8600 Silkeborg.

What’s in it for you? Udover masser af god karma og rigeligt med knus, så kan den baransvarlige se frem til kun at skulle betale halv pris af deltagergebyret for landsmødet.

Er det noget for dig? Lyder det som noget for dig så send en mail til lm@radikalungdom.dk senest d. 20. maj – men meget gerne før. Vi glæder os til at høre fra dig.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte Lasse på 27 24 69 77 // lassehpagh@gmail.com eller Jonathan på 31 15 12 96 // jonathandesombre@hotmail.com

Gallaansvarlig til LM

Årets begivenhed står for døren – Radikal Ungdoms landsmøde! Og intet landsmøde uden en helt fantastisk gallaaften. Derfor leder vi efter en gallaansvarlig til #RULM21

Hvad går det ud på?
Den gallaansvarlige arbejder sammen med de landsmødeansvarlige om at skabe en helt fantastisk gallafest på landsmødet. Før landsmødet handler det især om at finde og bestille menu, finde konferencier til aftenen og planlægge oppyntning samt indkøb hertil.

På selve landsmødet forventes den gallaansvarlige også at lede arbejdet med at få gjort festsalen klar til gallaaftenen – dette foregår lørdag eftermiddag, mens de fleste andre spiller RUFT. Der vil selvfølgelig være hjælp og masser af hænder til at flytte borde, dække op og så videre.

Praktisk info
Hvornår? I løbet af juli skal der – i samspil med Jonathan og Lasse – udvælges og bestilles en gallamenu. Op til landsmødet skal du koordinere indkøb til aftenen, og på selve dagen forventes du at have overblik over oppyntning og lignende. Gallafesten finder som bekendt sted lørdag d. 14. august.

Hvor? Landsmødet afholdes på Skægkærskolen, Sindingvej 15, 8600 Silkeborg.

What’s in it for you? Udover masser af god karma og rigeligt med knus, så kan den gallaansvarlige se frem til kun at skulle betale halv pris af deltagergebyret for landsmødet.

Er det noget for dig? Lyder det som noget for dig så send en mail til lm@radikalungdom.dk senest d. 20. maj – men meget gerne før. Vi glæder os til at høre fra dig. Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte Lasse på 27 24 69 77 // lassehpagh@gmail.com eller Jonathan på 31 15 12 96 // jonathandesombre@hotmail.com

Køkkenansvarlige til LM

Hvis der er noget, der driver vores hjerner, så er det mad! Derfor søger vi 3-4 personer til at holde køkkenet kørende. I styrer selv, hvordan I fordeler tiden ift. program osv. Der skal koordineres aftensmad fredag og morgenmad og frokost lørdag og søndag. Alle måltider bliver fordelt på lokalforeninger, så der er altså blot tale om en koordinerende rolle, og at der altid skal være en ansvarlig i køkkenet.

Praktisk info
Hvornår? Du forventes at være til stede under hele landsmødet, der finder sted fra fredag d. 13. august til søndag d. 15. august.

Hvor? Landsmødet afholdes på Skægkærskolen, Sindingvej 15, 8600 Silkeborg

What’s in it for you? Udover masser af god karma og rigeligt med knus, så kan de køkkenansvarlige enten vælge at bevare deres stemmeret og få landsmødet til halv pris eller frasige deres stemmeret og få landsmødet gratis.

Er det noget for dig?
Lyder det som noget for dig så send en mail til lm@radikalungdom.dk senest 20. maj – men meget gerne før. Vi glæder os til at høre fra dig.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte Lasse på 27 24 69 77 // lassehpagh@gmail.com eller Jonathan på 31 15 12 96 // jonathandesombre@hotmail.com
Mappeansvarlig til LM

For at medlemmerne kan være forberedte og følge godt med under landsmødet, skal vi selvfølgelig have udarbejdet en landsmødemappe!

Hvad går det ud på?
I landsmødemappen skal alle informationer om landsmødet samles og sendes ud til medlemmerne inden landsmødet. Der skal altså koordineres med alle relevante personer, så der ikke er noget, der mangler - alt fra program til kandidaturer over budget, regnskab og information om vores gæster skal samles sammen og sættes op, så mappen til årets landsmøde bliver fuldstændig on point.

Praktisk info
Den mappeansvarlige skal stå for at koordinere indholdet op til landsmødet. Derefter skal den samles og sættes op i et flot layout, og være færdig inden de vedtægtsbestemte deadlines. Både indhold og layout skal udarbejdes i samarbejde med de landsmødeansvarlige - primært Lasse - så vi sikrer, at alle er tilfredse med resultatet.

Hvor? Landsmødet afholdes på Skægkærskolen, Sindingvej 15, 8600 Silkeborg

What’s in it for you? Udover masser af god karma og rigeligt med knus.

Er det noget for dig?
Lyder det som noget for dig så send en mail til lm@radikalungdom.dk senest 20. maj – men meget gerne før. Vi glæder os til at høre fra dig.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte Lasse på 27 24 69 77 // lassehpagh@gmail.com eller Jonathan på 31 15 12 96 // jonathandesombre@hotmail.com

Fotograf til LM

Kan du fange øjeblikket på billede? Vi søger en eller flere fotografer til at forevige årets arrangement, hvor fest og farver er i centrum. Der skal selvfølgelig både være billeder af mødet, fodboldturneringen og gallafesten. Foreningen stiller naturligvis et kamera til rådighed, så det skal du ikke selv tænke på.

Er det noget for dig?
Lyder det som noget for dig så send en mail til lm@radikalungdom.dk senest 20. maj – men meget gerne før. Vi glæder os til at høre fra dig.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte Lasse på 27 24 69 77 // lassehpagh@gmail.com eller Jonathan på 31 15 12 96 // jonathandesombre@hotmail.com

Mentoransvarlig til LM

Er du erfaren landsmøde-deltager, og kan du stå for at alle nye deltagere får et ældre medlem at holde i hånden igennem landsmødet? Så skal du da være ansvarlig for mentorordningen! Du skal selvfølgelig sørge for at få folk sat sammen på den rigtige måde, så alle får det bedst mulige landsmøde.

Er det noget for dig?
Lyder det som noget for dig så send en mail til lm@radikalungdom.dk senest d. 20. maj – men meget gerne før. Vi glæder os til at høre fra dig.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte Lasse på 27 24 69 77 // lassehpagh@gmail.com eller Jonathan på 31 15 12 96 // jonathandesombre@hotmail.com

JelvedsPosten-Ansvarlig til LM

Har du en journalist i maven? Er matchmaking en af dine største styrker? Ønsker du bare at holde dine medradikale informerede om den forgangne nats hændelser? Eller har du solid viden om jyske nyheder?

En ungradikal tradition genoplives, når Radikal Ungdom laver avis til Landsmødet. Heri skal traditionelle indslag som kontaktannoncer for gallapartnere og sladderspalten krydres med vigtige jyske nyheder som kreaturpriser og høstprognoser. Er du den rette person til at være ansvarlig for at sætte dette i gang, modtager vi gladeligt en ansøgning fra dig.

Er det noget for dig?
Lyder det som noget for dig så send en mail til lm@radikalungdom.dk senest d. 20. maj – men meget gerne før. Vi glæder os til at høre fra dig.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte Lasse på 27 24 69 77 // lassehpagh@gmail.com eller Jonathan på 31 15 12 96 // jonathandesombre@hotmail.com

Har du et spændende projekt, du vil have i projektbanken?

Klik her for at læse hvordan