Aktive projekter

Her kan du se projekter, aktiviteter og arrangementer, som vi i øjeblikket søger frivillige, medlemmer og deltagere til.

Bliv arrangør på studietur til Bruxelles!
Vi søger arrangører til Bruxelles studietur som skal ligge indenfor den 6 maj 2020.

Hvad går det ud på?
Arrangørteamet får ansvaret for at planlægge studieturen. Studieturen skal finde sted indenfor den 6 maj 2020. Arrangører i samarbejde med det international udvalg vil lægge de præcise datoer, men turen skal være omkring den 6 maj 2020. Der vil være ca. 20 deltagere på turen, og de skal gerne både hygge sig med hinanden og blive klogere på politiske emner undervejs.

Det fede ved at være arrangør er at I får ansvaret for turen, hvilket også betyder det er jer som beslutter hvad turen skal bestå af. Vil I gerne mødes med Vestager eller nogle af hendes rådgiver, jamen så gør det. Vil I gerne mødes med EU diplomat, prøv at gå for det. Det international udvalg vil med glæde hjælpe, men det er jer som bestemmer hvordan turen skal se ud. Og hvis man ikke er helt sikker så har Peter Miltersen Sørensen og Kasper Langelund Jakobsen lavet en håndbog som indholder al den info man skal bruge for at lave en mega fed tur.
Desuden skal der tænkes over turens logistik (hotel, fly mv., transport undervejs på turen) inden for den givne økonomiske ramme. Det ville også være fint, hvis arrangørerne gør sig tanker om de sociale og kulturelle elementer på studieturen. Er der museer eller andre seværdigheder som kunne være spændende for deltagerne at se? Til slut er det også arrangørernes opgave at promovere studieturen på sociale medier, sørge for at foreningen får kendskab til rejsen samt finde turens deltagere.

Om arrangørrollen
Det er ikke et arbejde, der kræver en særlig erfaring, men et stort gå-på-mod og interesse for udlandet og særligt EU er en fordel. Desuden forventes det, at alle arrangører også selv deltager på studieturen.
Arrangørteamet er en selvkørende gruppe, der på egen hånd styrer og fordeler planlægningsarbejdet i mellem sig. Ved tvivl, kan den internationale FU’er altid kontaktes. Når studietursteamet er på plads, vil der være et møde med den internationale FU’er, der fortæller om studietursbudgettet, tidligere studietursplanlægning og svarer på spørgsmål om løst og fast.

Hvor mange søger vi?
Som udgangspunkt søges 2 personer, men dette kan selvfølgelig justeres. Det er både muligt at ansøge alene eller som team.

Ansøgningsfrist og praktisk information
Send os din/jeres motiverede ansøgning på international@radikalungdom.dk senest d. 27. Januar kl 23.59.
Arrangørteamet forventes selv at deltage i studieturen, og skal være fyldt 18 år ved studieturens begyndelse.
Har du spørgsmål? Tøv ikke med at sende dem til international@radikalungdom.dk, eller ring til den internationale FU’er +45 29865089
Barhold til PK2020
Vil du være med til at garantere forrygende stemning til politisk kongres?
Vil du gerne klæde dig ud i et skørt kostume? Vil du have pladserne allertættest på baren? Så kan det være at barholdet er for dig. Barholdet skal sørge for at politisk kongres er godt forsynet med alle livets nødvendigheder. Det indebærer opsætning og oprydning af baren, udskænkning af øl, sodavand og Mahmouds 17 shots tequila. Desuden vil dog også være med til at stå for barbrevkasse.
Hvis det lyder som noget for dig så send en mail med en kort ansøgning hvor du også oplyser om du er over eller under 18 år til Nikolaj@radikalungdom.dk. Ansøgning skal være sendt senest søndag d. 19. januar. Har du nogle spørgsmål kan du kontakte Nikolaj K. Carstens enten på Facebook eller den førnævnte mailaddresse.
Skal du være med til at bringe glade smil via mad til International Weekend, så bliv køkkenhold!
Vi søger 3-4 personer som har lyst til at lave mad til International Weekend, der skal laves frokost og aftensmad Lørdagen, samt morgenmad og frokost om Søndagen. Man behøves på ingen måde at være fremragende i et køkken, så længe man har gå på mod og gerne vil se nogle fulde og tilfredser maver. Det er især en post man skal tage hvis man gerne vil masser af taknemlighed og ros, da det er sådan en fortjent post.

Praktisk info:
Hvornår?: Den 29 Februar til 1 Marts
Hvor?: DUF’s lokaler

Jeg er frisk, hvad gør jeg nu?
Fedt, du sender bare en kort mail til international@radikalungdom.dk, man kan godt søge som gruppe og individuel. Hvis man gerne vil være den overordnet ansvarlig så skriv det i mailen også. Du kan skrive eller ringe til IS FU’er Kasper Langelund Jakobsen, hvis du har nogle spørgsmål. Email: kasper@radikalungdom.dk, Telefon: +4529865089
Køkkenhold til PK 2020
Skal du være med til at lave den bedste mad og have den sjoveste fest til Politisk Kongres? Til politisk kongres skal vi diskutere politik, høre oplæg og have en kæmpe fest. Du har hørt den før, men det er så evigt vigtigt; uden mad og drikke, dur helten ikke. Og selvom helten her refererer til de andre deltagere, kan du blive vores helt i dagens skysovs. Derfor søger vi et køkkenhold, som sammen med de to køkkenansvarlige Sofie Høgh og Julie Nyrup skal stå for at lave den lækreste mad til Politisk Kongres.

Praktisk info
Hvornår? Du forventes at være til stede under hele Politisk Kongres, der finder sted fra fredag d. 20. marts til søndag d. 22. marts. Hvor? Politisk Kongres afholdes på Morten Børup Skolen i Skanderborg.
Hvad får du ud af det? Udover masser af god karma og street credit, så kan de køkkenholdet enten vælge at bevare deres stemmeret og få politisk kongres til halv pris eller frasige deres stemmeret og få politisk kongres gratis. OG der er selvfølgelig køkkensnacks og helt sikkert køkkenrosé.

Er det noget for dig?
Lyder det som noget for dig så send en mail til pk@radikalungdom.dk - der er først til mølle med køkkenholdspladserne, så vent ikke for længe, hvis du gerne vil i køkkenet. Har du yderligere spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte de køkkenansvarlige Sofie Høgh eller Julie Nyrup eller de ansvarlige for politisk kongres; Baltazar Dydensborg, Pernille Toft, Mette Kildegaard eller Alberte Bartholin Vi glæder os til at høre fra dig!
 

Har du et spændende projekt, du vil have i projektbanken?

Klik her for at læse hvordan