Aktive projekter

Her kan du se projekter, aktiviteter og arrangementer, som vi i øjeblikket søger frivillige, medlemmer og deltagere til.

Søges: Ansvarlige for Politisk Kongres 2022

Politisk Kongres er medlemmernes mulighed for at få indflydelse på Radikal Ungdoms politik. Her skal vi diskutere på livet løs, lære en helt masse nye mennesker at kende og have det sjovt sammen. Politisk Kongres finder sted d. 26.-27. marts 2022. Sådan et arrangement arrangerer desværre ikke sig selv. Derfor søger vi nu 2 arrangører, som vil stå for vores første fysiske Politiske Kongres siden 2018

Hvorfor blive PK-ansvarlig(e)?

At arrangere Politisk Kongres er en unik mulighed for at stå i spidsen for et af Radikal Ungdoms største arrangementer. Her får man for alvor fingrerne ned i mulden og får masser er erfaring med at organisere et større arrangement.

Hvad forventer vi af dig/jer? Der er en hel del opgaver knyttet til det at være arrangør, men FU, PoSK og sekretariatet vil under hele processen stå til rådighed ift. hjælp og sparring. Vi forventer, at du:

  • Er struktureret anlagt og kan bevare roen i pressede situationer
  • Prioriterer at sætte den nødvendige tid af til planlægningen
  • Løbende holder kontakt med FU og sekretariatet
  • Har en masse gå-på-mod og ikke er bange for at bringe nye idéer til bordet
  • Kan lægge, læse og overholde et budget
  • Kan sætte sig ind i de relevante vedtægter angående Politisk Kongres
  • Lyder det af meget? Bare rolig! Vi forventer ikke, at du på forhånd har styr på alt, inden du ansøger. Vi forventer dog, at du har gjort dig nogle tanker om de arbejdsopgaver, der er ifbm. Politisk Kongres, som bl.a. omfatter:

  • Booke skole og indgå nødvendige aftaler med pedel, brandmyndigheder mv.
  • At lægge og overholde et budget
  • Finde frivillige – f.eks. køkkenhold, dirigenter, stemmetællere, baransvarlig mv. – og bistå dem i deres arbejde.
  • Sørge for design og tryk af stemmesedler og evt. navneskilte
  • Indkøb af mad og evt. leje af service og bil mm.
  • Fastsættelse af program
  • Promovering af Politisk Kongres
  • Løbende kommunikation med FU, PoSK og sekretariatet
  • Generel kommunikation med medlemmerne
  • Efterfølgende evaluering
  • Oplysninger vedrørende tidligere budgetter, regnskaber, drejebøger el. lign. kan fås ved henvendelse til generalsekretæren på ru@radikalungdom.dk, som også gerne bistår i arbejdet med din ansøgning og svarer på spørgsmål. Er du i tvivl om opgavens omfang, eller har du andre spørgsmål til rollen som PK-arrangør? Så er du meget velkommen til at kontaktede tidligere arrangører Michael og Julie på pk@radikalungdom.dk.

    Lyder det som noget for dig/jer? Så tag udfordringen op, og send din ansøgning til katinka@radikalungdom.dk senest d. 25. oktober kl. 23:59. Din ansøgning skal minimum indeholde følgende:

  • Arrangørernes navne og kontaktoplysninger
  • En motiveret ansøgning
  • Et forslag til skolens placering
  • Dit udkast til en drejebog over planlægningsprocessen
  • Alle ansøgninger vil blive gennemgået af Forretningsudvalget, og I vil efter FU2 få mere information om den videre proces.

    Vi glæder os helt vildt til at høre fra dig!
    Søges: Landsmødeansvarlige 2022

    Landsmødet er ubetinget årets største, vigtigste og sjoveste begivenhed i Radikal Ungdom. Det finder sted næste gang d. 12.-14. august 2022, og du kan få æren af at arrangere det. Sådan et stort arrangement kræver selvfølgelig en masse planlægning, og derfor skyder vi arbejdet i gang allerede nu.

    Hvorfor blive landsmødeansvarlig(e)? Landsmødet i Radikal Ungdom betyder enormt meget for enormt mange af vores medlemmer – og nu har du chancen for at sætte alle dine gode, kreative og seje idéer i spil og gå over i historien som arrangør af det bedste LM nogensinde. Planlægningsarbejdet giver dig desuden også mulighed for at prøve kræfter med at organisere et stort arrangement og udvikle dine personlige kompetencer.

    Hvad forventer vi af dig/jer? Hvert år deltager ca. 200 RU’ere, vi har gæster udefra, og der er både vedtægter, personvalg, politikbehandling og fest. Det kræver alt sammen, at en masse logistik går op i en højere enhed. Både planlægningen og afholdelsen byder på masser af spændende udfordringer, og både FU og sekretariatet vil under hele processen naturligvis stå til rådighed ift. hjælp og sparring. Vi forventer af dig, at du:

  • Arbejder struktureret og selvstændigt og er god til at holde overblik
  • Kan afsætte den nødvendige tid til planlægningsarbejdet
  • Deltager i løbende møder med FU og sekretariatet og i øvrigt er god til at holde kontakten
  • Ikke er bange for at tænke ud af boksen, men tværtimod bringer alle dine gode og kreative idéer i spil
  • Kan lægge, læse og overholde et budget
  • Kan sætte dig grundigt ind i foreningens vedtægter om landsmødet
  • Vi forventer også, at du på forhånd har tænkt over en plan for arbejdsopgaverne, som bl.a. omfatter:

  • Booke skole og indgå nødvendige aftaler med pedel, brandmyndigheder mv.
  • At lægge og overholde et budget
  • Finde frivillige – f.eks. køkkenhold, gallaansvarlig, baransvarlig mv. – og bistå dem i deres arbejde
  • Sørge for design og tryk af stemmesedler og evt. navneskilte
  • Indkøb af mad og evt. leje af service og bil mm.
  • Invitation af gæster
  • Fastsættelse af program
  • Promovering af landsmødet
  • Løbende kommunikation med både Forretningsudvalget og sekretariatet
  • Generel kommunikation med medlemmerne
  • Efterfølgende evaluering
  • Det er både muligt at søge alene eller sammen med op til 2 andre. Forretningsudvalget og sekretariatet vil fortsat være ansvarlige for indkaldelse og de opgaver der jf. vedtægterne tilfalder Forretningsudvalget. Er du/I klar på udfordringen, så send en ansøgning til katinka@radikalungdom.dk senest d. 25. oktober 2021 kl. 23.59.

    Ansøgningen skal som minimum indeholde:

  • Arrangørernes navne og kontaktoplysninger
  • En motiveret ansøgning
  • Et forslag til skolens placering (gerne en skole som du på forhånd har kontaktet for ledighed og pris for leje den pågældende weekend)
  • Dit udkast til en drejebog over planlægningsprocesser
  • Oplysninger vedrørende tidligere landsmødebudgetter, -regnskaber, -drejebøger el. lign. kan fås ved henvendelse til generalsekretæren på ru@radikalungdom.dk, som også gerne bistår i arbejdet med din ansøgning og svarer på spørgsmål. Er du i tvivl om opgavens omfang, eller har du andre spørgsmål til rollen som landsmødearrangør? Så er du meget velkommen til at kontaktede tidligere landsmødearrangører Lasse og Jonathan på lm@radikalungdom.dk. Alle indsendte ansøgninger vil blive gennemgået af forretningsudvalget, og I vil efter FU2 få information om den videre proces.

    Vi glæder os helt vildt til at høre fra dig!

    Har du et spændende projekt, du vil have i projektbanken?

    Klik her for at læse hvordan